Er du nysgjerrig på hva et Sandnes Skolekorps gjør på 17. mai? Da kan du lese videre her!

Vi hadde oppmøte på Trones Skole kl 0630. Avgang for reveljetog var planlagt kl 7, men på grunn av en skikkelig regnbyge ble det litt forsinket avgang. Vi marsjerte avgårde litt over 7 med regntrekk over de flotte, nye uniformene 🙂 Det er kun hovedkorpset som marsjerer i reveljetog.

Aspirant og junior møtte opp til frokost på Trones Skole etter flaggheising kl 8. Her var det mulig for korpsingene å få i seg både mat og drikke fra en deilig buffét som arrangementkomiteen hadde ordnet til oss.

Klokken 9 var det avmarsj fra Trones Skole til barnetoget. Nå var korpset komplett med hovedkorps, juniorer og aspiranter. Korpset gikk først, og hele Trones Skole fulgte etter på vei ned til avsatt plass i barnetoget.

Selve barnetoget tar ca en time. Det er ordentlig stas å spille med så mange feststemte i publikum. I 2026 gikk vi som nummer 6 i toget, og var andre korpset i hele barnetoget!

Etter barnetoget er det ofte mange som er slitne. Da passet det helt suverent at neste plan for dagen er å spille på gamlehjemmet på Trones. Her pleier vi nemlig å få is og juice, og det er alltid godt når korpset har vært på farten hele dagen.

Etter at vi har spilt for de eldre, marsjerte vi fra gamlehjemmet og rett inn i skolegården på Trones Skole. Her spilte vi et par marsjer alene, samt et par sanger sammen med Trones Skolekor. Vi avsluttet hele den musikalske dagen med «Ja, vi elsker» sammen med Trones Skolekor, og alle andre som var til stede publikum.

17. mai er en fantastisk dag for alle som spiller i korps. For en ære det er, å få lov til å feire Norges nasjonaldag, påkledd uniform og med instrumenter i hendene.

Kategorier: Nyheter